Micro-expressies

Leugendetectie

Non verbaal 1

Leugendetectie

Non verbaal 2

Leugendetectie

In geschrift

Het leren herkennen van emoties en micro-expressies bij de gesprekspartner

In deze trainingsdag concentreren we ons op het gezicht en zullen we kijken naar micro-expressies.

Waar de eerste twee trainingsdagen vooral aandacht was voor de tekenen van bedrog in het lichaam zullen we nu voornamelijk kijken naar emoties die micro-expressies het gezicht veroorzaken.

Deze trainingsdag leert u de ware emoties en micro-expressies te zien in de gezichten van uw gesprekspartners.

Micro-expressies zijn zelfs zichtbaar zonder dat uw gesprekspartner spreekt. U leert deze waar te nemen en hoe uw waarneming wordt beïnvloed door perceptie en vooroordelen.

Micro-expressies leren herkennen

U leert verschillende type micro-expressies herkennen. Hierdoor bent u na deze training in staat de werkelijke emotie te zien en door de gespeelde emotie heen te prikken. We trainen met computers met speciale software, waardoor u steeds sneller kunt leren observeren. We beginnen met micro-expressies van 2 seconden. Op het laatst zult u micro-expressies bij een snelheid van 0,1 seconde kunnen zien. Dit is de werkelijke snelheid van een micro-expressie bij mensen.

Het herkennen van emoties en micro-expressies is een zeer waardevolle vaardigheid waarvan u de rest van uw leven zowel het zakelijke als privé kunt profiteren.

Micro-expressies interpreteren

Wanneer u micro-expressies kunt waarnemen en interpreteren, krijgt u een schat aan informatie tot uw beschikking.

Door het zien van de micro-expressies kunt u de werkelijke boodschap van uw gesprekspartner doorgronden, ongeacht wat er aan leugens wordt verteld. Door micro-expressies goed te interpreteren kunt snel bepalen of uw gesprekspartner de waarheid spreekt.

Vraagtechnieken

In deze training krijgen deelnemers verschillende vraagtechnieken aangeleerd die u in staat stellen om op een professionele manier een interview af te nemen. Gekoppeld aan het zien van micro-expressies zult u betere en meer betrouwbare informatie ontvangen.

Enkele voorbeelden van deze vraagtechnieken zijn: controle vragen, directe vragen, confronterende vragen, bij twijfel vragen, conclusievragen en strafvragen.

Menselijke waarden voorop

iedereen wil graag oprecht en menswaardig worden behandeld en niet worden voorgelogen. Toch willen we bij twijfel klantgericht reageren en goed om te kunnen gaan met klachten, beweringen en bezwaren. In de training leert u technieken aan die dat een stuk gemakkelijker maken. Hierdoor komt u klantvriendelijker over en voorkomt u escalaties omdat u mensen niet onder druk zet, maar verleidt tot de waarheid.

Blokkades in emoties

Tenslotte zullen we kijken naar blokkades in emoties. Hoe blokkeren mensen hun emoties en hoe kunnen we dit waarnemen. Wat kunnen we vervolgens doen om hiermee om te gaan?

Certificaat micro-expressies

Er wordt deze training veel gewerkt met videomateriaal van bekende mensen. Het analyseren en kalibreren wordt hierdoor gemakkelijker om te herkennen. De training wordt afgesloten met een examen waarmee u het certificaat micro-expressie van het Nederlands Conflictinstituu / De leugenacademie kunt verkrijgen.

Contact

Neem contact met ons op om u in te schrijven voor de training, voor een afspraak of offerte op maat.

U kunt ons bellen op 0182-602570